Dünya Özel Mi?
11 September 2019, Seattle

Heyecanlı bir keşif sonucunda K2-18b olarak bilinen uzak bir gezegenin atmosferinde su buharı bulundu.
K2-18b bizim güneş sistemimizin dışında bir gezegen olduğu için bir ötegezegen olarak bilinir.
University College London'dan araştırmacılar Hubble Uzay Teleskop'unu kullanarak gezegen K2-18b atmosferinin içine baktılar. Atmosferin içinde su buharı, hidrojen ve helyuma dair umut vaadeden işaretler buldular.
Bu heyecan verici bir keşif çünkü bunlar Dünya'da bulduğumuz en yaygın elementlerden bazıları. En önemlisi, sıvı su bulunması astronomların suyun evrende yaygın olup olmadığını anlamasına yardımcı oluyor. Başka bir deyişle Dünya özel mi?
Su K2-18b'de var olabilir çünkü gezegen yıldızının etrafındaki yörüngesi sıvı suyun bulunması için gereken doğru mesafede. Gezegen yıldıza çok yakın olsaydı su buharlaşıp giderdi, fakat gezegen yıldızın ısısından çok uzak olsaydı da donardı.
Bu gezegenin atmosferinde su olsa bile K2-18b yaşamak isteyeceğiniz bir yer değil. Bu gezegen çok daha ağır, farklı bir atmosferi var ve bir kırmızı cüce yıldızın yörüngesinde. Düşünebileceğinizin tersine mavi yıldızlar aslında kırmızı yıldızlardan çok daha sıcak. Hatta kırmızı yıldızlar en soğuk olanlar! Bu en küçük olan kırmızı cüceler ise Samanyolu galaksimizdeki en sık rastlanan yıldız türü. Bu ötegezegen K2-18b'nin muhtemelen Dünya'dan daha tehlikeli olduğu ve zararlı radyasyona maruz kalma ihtimali olduğu anlamında geliyor.

Bu Space Scoop University College London ve ESA/Hubble tarafından yayınlanan bir basın bültenine dayalıdır.
Görsel: ESA/Hubble, M. Kornmesser

İlginç Gerçek

Gezegen K2-18b Dünyanın sekiz katı ağırlığında! Bu yüzden ona bir "Süper-Dünya" diyoruz.

Exoplanet K2-18b