O planetă neagră înfulecă lumina
15 September 2017

O veste bună pentru toți vârcolacii, vampirii și alte creaturi ale nopții - a fost descoperită o planetă complet neagră!

Acestă lume nouă este o "exoplanetă", ceea ce înseamnă că ea orbitează o stea departe de sistemul nostru solar. Până acum, am găsit peste 3500 de exoplanete, unele dintre ele sunt într-adevăr ciudate.

Există lumi despărțite de stelele lor părintești, în timp ce altele sunt lovite de vânturile care se deplasează la mii de kilometri pe oră. Pe o planetă îndepărtată, suprafața este acoperită de gheață arzătoare! De fapt, se pare că cele mai rare planete din Univers sunt cele ca a noastră, Pământul.

Deci, de ce suntem atât de încântați de această planetă negricioasă? Pentru că este uimitor cum  am reușit să-i aflăm culoarea!

Exoplanetele  sunt atât de mici și de departe încât este incredibil de greu să le vezi. Este aproape imposibil să le vezi detaliile. Din fericire, astronomii au câteva trucuri în mânecă. Exoplanetele nu au lumina proprie, ele reflecta pur și simplu lumina stelei  lor. Măsurând cât de multă lumină reflectă planeta, putem afla tot felul de detalii, inclusiv culoarea.

Suprafețele precum zăpada și gheața reflectă multă lumină, în timp ce suprafețele mai întunecate, cum ar fi iarba sau asfaltul, sunt mai puțin reflectorizante.

Noua planetă este mai neagră decât asfaltul proaspăt și absoarbe cea mai mare parte a lumina stelei care ajunge la suprafața ei. De fapt, doar 10% din lumină este reflectată. Pentru a ilustra mai bine, Luna noastră reflectă de două ori mai multă lumină.

Culoarea este pe măsura temperaturii planetei, care ajunge la peste 2.000 de grade. Căldura extremă afectează atmosfera planetei și oprește formarea de nori, ceea ce  reflecta și mai multă lumină.

Interesant

Obiectul cosmic din sistemul nostru solar care reflectă cea mai multă lumină  este una dintre lunile de gheață ale lui Saturn, numit Enceladus ("en-SELL-ah-dus"). Luna noastră reflectă numai 14% din lumina care o lovește, în timp ce Enceladus reflectă mai mult de 99%!

A Pitch-Black Exoplanet