Чи є Сонце насправді величезним покемоном?
8 August 2016, Kiev

За останні кілька тижнів гра Pokemon Go! взяла штурмом цілий світ. Завітайте на пляж — і ви побачите десятки людей, які б’ються, аби зловити покемонів водяного типу (таких, як Magikarp або Krabby). Прогуляйтеся в сільській місцевості — і ви опинитеся в оточенні травоподібного типу Caterpies. Але який тип покемонів ви знайшли б у космосі?

У той час як Сонце, вочевидь, не є покемоном, воно насправді має багато спільного з покемонами електричного типу під назвою Magneton. «Розряд» і «електрогармата» є двома з найбільш потужних їхніх атакуючих інструментів. Аналогічним чином, Сонце може створювати потужні шторми, здатні виводити з ладу супутники зв’язку і пошкоджувати електроенергетичні системи на Землі.

Ці бурі викликані сонячними магнітними полями. Магніт (подібний до того, який ви можете прикріпити до свого холодильника) створює навколо себе невидиме силове поле, що називається магнітним полем. Такі ж поля спостерігаються і в околицях нашого світила. Ученим досі не зовсім зрозуміло, яким чином Сонце і зірки, подібні до нього, створюють свої магнітні поля.

Всередині зірка складається з шарів. У ній є зони, де енергія рухається тільки назовні, а є такі, де енергія циркулює вгору і вниз. Багато вчених вважають, що магнітні поля зірок генеруються в області, де ці два шари зустрічаються.

Однак у зірок, набагато менш масивних, аніж Сонце, ці два шари відсутні, як видно на зображенні вище. Проте нове дослідження показало, що вони мають магнітні поля, які нагадують сонячні… Мабуть, існуюча теорія магнітних полів повинна бути переглянута!

Cool Fact

Ми можемо дізнатися, наскільки потужне магнітне поле має зірка, за потужністю рентгенівського випромінювання, яке вона випускає. Більше рентгенівських променів означає більш потужне магнітне поле.

Inside of a Low-Mass Star