Vesoljski pirati so izkopali kozmični zaklad
11 March 2015

Astronomom bi lahko rekli pirati neba, saj na njem odkrivajo nove svetove in iščejo svoj plen - dragocene informacije. Ta nova slika prikazuje pridobitev, o kakršni sanjajo vsi vesoljski pirati — kozmičnih draguljev polno skrinjo z zakladom!

Ta del vesolja prekipeva z astronomskimi bogastvi, med katerimi so zvezdne kopice, kozmični oblaki in zvezdne porodnišnice.

Dragulji, ki sijejo v srcu te fotografije, so silovito sijoče, modre zvezde. Trideset jih je, vsaka od njih pa sveti 100.000-krat svetleje od Sonca in ima do 50-krat večjo maso!

Središčni dve zvezdi sta največji in najsvetlejši. Skupno so te orjaške zvezde dovolj svetle, da osvetlijo okoliške oblake, med njimi tudi meglico Rob, ki jo lahko vidimo v oranžno-črni barvi na desni strani fotografije.

Meglica Rob ustvarja zid temnih in svetlih oblakov, ki označujejo mejo zvezdne porodnišnice. Zvezdne porodnišnice so oblaki, večinoma sestavljeni iz vodika, ki je glavna sestavina za izdelovanje zvezd. Tu se rojevajo nove zvezde.

Medtem ko oblak ustvarja nove zvezde, le-te uničujejo svoj kraj rojstva. Slepeče svetla svetloba zvezd skupaj s silovitimi eksplozijami supernov odpihuje večino snovi v oblaku. Pravzaprav gre kar 90% vse snovi v odpad!

Zaradi nagajivega obnašanja mladih zvezd bo ta zvezdna porodnišnica obstajala le nekaj milijonov let. Kar ni ravno veliko, če pomislite, da bodo njene zvezde lahko živele tudi mnogo milijard let!

Cool dejstvo

Za to spektakularno fotografijo vesolja je bilo potrebnih 56 ur opazovanj. Sestavljena je kot mozaik 500 posameznih slik!

Space Pirates Dig Up Cosmic Booty