O stea nou născută a fost prinsă în pânza unui păianjen galactic
15 October 2014

La începutul universului, imediat după Big Bang, gravitația a început să adune particule mici pentru a forma planete. Milioane și miliarde de stele au fost grupate de gravitație în grupuri pe care noi le numim galaxii. Mai mult,  gravitația a grupat aceste galaxii la un loc formând grupuri de galaxii.

Grupurile de galaxii sunt cele mai mari grupuri din întregul univers. Ele conțin sute și chiar mii de galaxii gigantice pline cu stele și nori imenși de gaz fierbinte (încălzit până la 100 de milioane de grade!). Galaxia noastră care conține doar 300 de miliarde de stele pare ca un sat mic comparativ cu aceste orașe cosmice pline de viață.

Acestă fotografie a fost creată de un artist talentat și deși nu este o fotografie reală nu este nici doar un fragment al imaginației cuiva. Această fotografie a fost creată pe baza unor informații reale pentru a ne oferi o imagine realistică a acestui grup care s-a nâscut în urmă cu 10 miliarde de ani în urmă.

(Citeste - Un Flash din trecut pentru a afla cum astronomii privesc în trecut)

Aceasta imagine ilustrează galaxia Spiderweb. Acesta este una dintre primele galaxii descoperite  și conține sute de galaxii mai mici care sunt în proces de unire.

Asemănator unei construcții de pe Pământ, grupurile de galaxii sunt foarte prăfuite atunci când sunt în proces de formare. Din această cauză este foarte dificil de a studia ce se întâmplă în interiorul lor. Din fericire, acum dispunem de telescoape care pot vedea în interiorul norului gros.

Folosind unul dintre aceste telescoape speciale astronomii au reușit să privească pentru prima dată stelele care se formează în interiorul grupului de galaxii Spiderweb. O surpriză însă urma să îi aștepte atunci când au observat locul în care acestea se formează.

După cum sugerează și numele, Galaxia Spiderweb are o  mulțime de brațe cu origine din partea centrală și care se indreaptă spre exterior. Astronomii se așteptau să găsească majoritatea stelelor în formare în mijlocul acestei galaxii gigant. Observațiile au arătat că marea majoritate a stelelor se formeză într-o mică regiune din brațele fusiforme.

Interesant

Pentru a face această descoperire, astronomii au trebuit să petreacă 40 de ore în camera de control a unui telescop situat pe vârful unui munte la o altitudine mai mare de 5000 de metri.

Baby Stars Caught In A Galactic Spider Web