Veliki, hudobni volkovi, ki vas bodo odpihnili!
20 August 2014

Na tej sijajni novi fotografiji je taka množica svetlo sijočih zvezd, da je videti, kot da je kdo raztresel po njej kup bleščic! Ta majhen del naše Galaksije vsebuje na tisoče zvezd in dva svetla madeža na sliki jih kot po tekočem traku proizvajata še več!

Na desni je zbirka sijočega plina z oznako NGC 3576. Temni, kodrasti oblaki skrivajo stotine novorojenih zvezd in sveže, še nastajajoče zvezde.

Na levi je zelo svetla kopica zvezd z oznako NGC 3603. Ta kopica je v naši Galaksiji znana po tem, da ima največjo gostoto masivnih zvezd med vsemi zvezdnimi kopicami! (V Galaksiji je okoli 1300 zvezdnih kopic.)

Druga stvar, zaradi katere je ta kopica zvezd tako zelo zanimiva, se skriva globoko v njenem središču – sistem štirih masivnih zvezd, ki jih veže skupaj sila gravitacije.

Te štiri zvezde so zvezde vrste Wolf-Rayet, ki je dobila ime po dveh francoskih astronomih, ki sta jih prva opazila. Vsaka med temi zvezdami je prava zver, saj ima več kot 20-krat tolikšno maso kot naše Sonce in je vsaj zgočih pet-krat bolj vroča!

Čeprav naj bi bile zvezde vrste Wolf-Rayet precej pogoste v vesolju, živijo tako kratek čas, da le redko naletimo na njih. Doslej so v naši celotni Galaksiji našli le 500 primerkov.

Žalosten del zgodbe o teh zvezdah je, da jim je usojeno živeti samo nekaj milijonov let, nato pa ugasnejo kot v soju slave, ko eksplodirajo kot silovite supernove. (Za primerjavo, naše bolj mirno in stanovitno Sonce bo živelo več milijard let). A najhujše pri tem je, da so si za svoj hitri konec krive same!

Zvezde Wolf-Rayet so kot “vetrovna mesta” vesolja in pihajo sunke zvezdnega vetra, ki je mnogo močnejši kot pri običajnih zvezdah. Na njihovo žalost ta veter odnaša ogromne količine njihove snovi v vesolje. Zaradi tega zvezda vrste Wolf-Rayet vsako leto izgubi toliko snovi, da bi lahko iz nje naredili tri Zemlje!

Cool dejstvo

Najbolj masivna zvezda v vesolju je zvezda vrste Wolf-Rayet. Zvezda res težke kategorije je dobila neverjetno dolgočasno ime 'R136a1' in ima 265-krat večjo maso od Sonca!

The Big Bad Wolves of our Galaxy