Rosetta se je spoprijateljila s kometom
6 August 2014

Po desetih dolgih letih, v katerih je prepotovala razdaljo več kot pol velikosti Osončja in petkrat poletela okoli Sonca, je vesoljska sonda Rosetta končno prišla do cilja: kometa 67P/ Churyumov–Gerasimenko!

Rosetta je trenutno v tirnici 100 km nad kometovim površjem in pošilja podrobne informacije o svojem novem prijatelju na Zemljo. Naslednjih nekaj tednov bo Rosettina glavna naloga iskanje najboljšega kraja za pristanek njene sonde, imenovane Philae.

Če bo šlo vse po sreči, bo v samo nekaj mesecih Philae postala prva sonda doslej, ki so jo spustili na kometovo površje!

Toda to še ne bo konec Rosettinega popotovanja, saj bo kar nekaj mesecev potovala ob boku kometa, ki se bo zavihtel okoli Sonca in spet odjadral nazaj ven proti Jupitrovi tirnici.

Čez eno leto bo par v Soncu najbližji točki svoje poti po Osončju — tam bo komet res začel sijati.

Kometi so kepe vesoljskega ledu in skal, kar pomeni, da se bo komet 67P pričel taliti, ko se bo približeval Soncu. Uplinjeni led s kometa bo ustvaril veličasten rep, podoben kakor so tisti, ki jih imamo včasih srečo videti, kako potujejo čez nebo.

Žal komet 67P kljub svojemu bleščečemu repu ne bo viden na našem nočnem nebu brez močnih teleskopov. Namesto tega nam bo Rosetta omogočila nekaj še boljšega — pogled od blizu na spreminjanje kometa v bleščavi Sonca!

Cool dejstvo

Misija je dobila ime po kamnu iz Rosette, starodavnem kamnu, ki nam je omogočil razvozlati egipčanske hieorglife. Tako kot kamen iz Rosette bo Esina misija Rosetta preoblikovala naše razumevanje preteklosti, saj bo odklenila skrivnosti kometov - teles, ki so ostanki iz časov nastanka našega Osončja.

Rosetta's Comet