Pogled na kozmični oblak z najvišjega in najbolj suhega kraja na Zemlji
3 July 2014

Nekatere fotografije so enostavno prelepe, da jih ne bi delili še s kom – s fotografijami globokega vesolja je zelo pogosto tako. Poglejte na primer tole čudovito sliko, ki so jo posneli na Evropskem južnem observatoriju. Prikazuje malo znan oblak kozmičnega plina in prahu (kakršnim pravimo meglica) z oznako Gum 15.

Sliko so posneli z velikim teleskopom, ki stoji v zelo suhem in zelo samotnem delu Čila, ki nosi ime puščava Atacama. To območje je tako nerodovitno, da ga pogosto primerjajo s površjem Marsa. Znanstveniki so tam celo izvedli posebne teste za iskanje življenja, ki so jih kasneje uporabili na sondah na površju Marsa – in niso odkrili ničesar!

Čeprav je zaradi vsega tega puščava Atacama slišati zelo neprivlačno, pa je idealna lokacija za teleskop. Ker je tam malo vode, skorajda ni možnosti, da bi se zbrali oblaki in zakrili nočno nebo. V bližini ni mest, vasi in niti posameznih hiš, kar pomeni, da ni svetlobnega onesnaženja, ki kvari slike neba. Prav tako ni radijskih signalov, ki bi motili opazovanja.

In še nekaj: puščava Atacama leži zelo visoko, mnogi njeni deli segajo do nadmorske višine 2.500 metrov! Tem višje kot leži teleskop, skozi manj ozračja mora gledati, ko opazuje zvezde. To je pomembno, saj lahko ozračje popači in sipa svetlobo, ki potuje iz vesolja do teleskopa. Prav zaradi tega zvezde mežikajo!

Zaradi vsega naštetega lahko teleskopi na takih krajih, kot je pusta puščava Atacama, posnamejo zelo podrobne slike vesolja, take kot je ta tukaj!

Cool dejstvo

V kozmičnih oblakih, kakršen je Gum 15, nastane v obdobju nekaj milijonov let na tisoče novih zvezd!

Cosmic Cloud Seen From the Highest and Driest Place on Earth