Supernovele curăță Cosmosul
10 April 2014

Supernovele sunt finalurile spectaculoase ale vieților multor stele masive. Acestea sunt explozii care produc cantități enorme de energie și pot străluci mai puternic ca o întreagă galaxie formată din miliarde de stele!

Aceste evenimente sunt foarte importante pentru că rămășițele stelei sfărâmate sunt aruncate în spațiu. Acest material continuă să formeze noi stele, planete și luni - de fapt, toate lucrurile din jur sunt făcute din material ce provine dintr-o supernova!

Pe măsură ce se extind acești nori de material stelar (numiți "rămășițe de supernovă"), mătură tot materialul pe care îl întâlnesc și îl poartă împreună cu ei.

Această fotografie arată o rămășiță de supernovă veche de 2200 de ani care mătură o cantitate remarcabilă de material - suficient pentru a produce 45 de sori! Imaginea arată rămășița supernovei în albastru, în timp ce praful cosmic este afișat în roz.

Cantitatea impresionantă de material străns de această rămășiță poate fi primul indiciu că ceva special sa întâmplat cu această stea înainte de a exploda.

Un alt indiciu este temperatura rămășiței, care este neobișnuit de fierbinte și încă strălucește lumină de mare energie, numită raze X. În cei 2200 de ani ce au trecut de la explozia supernovei, gazele și praful pe care le-a strâns ar fi trebuit să se răcească mult mai mult.

Din păcate, va trebui să urmăriți acest spațiu pentru a afla cauza acestor ciudățenii, deoarece oamenii de știință încă încearcă să găsească o explicație!

Interesant

Ultima supernova observată în Calea Lactee a fost steaua lui Kepler din anul 1604 (cunoscută sub numele de SN 1604).

Sweeping Supernovas Clean Up The Cosmos