Circ în Spațiu
16 July 2013

Înainte de invenția telescopului în secolul 17, oamenii credeau că Pamântul se află în centrul Universului.Ei credeau că Soarele, planetele și toate stelele se învârt în jurul nostru. Acum, cu noua tehnologie, putem observa mai bine ce se întâmplă în Univers și avem dovezi nu numai că Pământul se învârte în jurul Soarelui, dar că și Soarele se învârte în jurul centrului galaxiei nostre, Calea Lactee.

În ultimii 100 de ani telescoapele s-au dezvoltat foarte rapid devenind extrem de performante. Există radio telescoape imense care se întind pe o suprafață de peste 50 de kilometri, iar alte telescoape au fost lansate chiar și în spațiu. Cu aceste intrumente puternice putem descifra misterele universului la care strămosii noști  nici macar nu au visat!

Nebuloasa planetară din imagine reprezintă rămașițele unei stele ce a fost distusă de o explozie violentă. Ea poartă numele de  „Clownface Nebula" (Nebuloasa Față de Clovn).  Dacă te uiți cu atenție la imagine, în partea centrală o să observi un cap de clovn cu o coafură nebunească și cu un nas mare și strălucitor.

Deși acest obiect a fost observat pentru prima dată în anul 1757 încă mai descoperim noi detalii legate de el. Culoarea mov reprezintă gazul foarte fierbinte ce arde la milioane de grade, iar partea colorată în roșu, verde și albastru ilustrează straturile exterioare ale stelei ce au fost expulzate după ce aceasta a explodat. Recent, astronomii au descoperit că în centrul acestui nor gazos se află o pereche de stele care se orbitează reciproc.

Interesant

Galileo Galilei a fost prima persoană care a privit cerul printr-un telescop și a fost cel care schimbat complet ceea ce omenirea credea despre Univers. El ne-a arătat că Luna nu este netedă ci acoperită de cratere, că Soarele are pete și că Jupiter are și el sateliții lui.

The Clownface Nebula