Nu opriți muzica!
15 August 2012

Știați că sunetele pe care le auzim pe Pământ sunt doar vibrații ale aerului? Acesta nu însemnă însă  că spațiul este un loc tăcut doar din cauza faptului că acolo nu există aer. Aerul este o colecție de gaze iar în spatiu există nori de gaz care pot vibra și permite sunetului să se propage.

Ok, deci știm se propagă sunetul prin spațiu, dar cine provoacă tot acest zgomot? Cauza sunt obiecte masive care eliberează cantitati usriase de energie, sufiecinte pentru a face gazele să vibreze. De exemplu, găurile negre în afara faptului că înghit materie, emit puternice jeturi de energie. Astronomii stiu deja o gaură neagră din centrul unei colecții de galaxii numită Grupul Perseus, suficient de puternică pentru a emite un sunet de joasă frecvență.

"Ne-am gândit că aceste sunete foarte profunde ar putea fi găsite în grupurile de galaxii de peste tot", spune astronomul Ryan Foley. Cu toate acestea, Ryan, membru al unei echipe de astronomi, a observat recent un grup de galaxii numit ,Phoenix (prezentat în fotografia de mai sus), care este aproape complet silenţios. Acest lucru înseamnă că nu toate grupurile de galaxii produc  sunet, sau că, uneori, muzica se opreşte!

Interesant

Pe lângă sunetele reale din spațiu, astronomii convertesc uneori  lumina pe care o observă în sunete pentru a o putea analiza mai bine. Puteți asculta aceste sunete ciudate obținute din lumina stelelor, pe acest site de la NASA.

More information

Acest Space Scoop este realizat pe baza unui comunicat de presă de la  NASA Chandra X-ray Observatory.

Please Don’t Stop the Music!